هم افزایی دوستانه

ما در این وبلاگ برآنیم تا پیرامون مسائل مهم اجتماعی، سیاسی، اعتقادی و ... به بحث و گفتگو بپردازیم، باشد که ان شاء الله مورد قبول و عنایت حضرت ولی عصر (ارواحنا له الفداء) قرار گیرد.

هم افزایی دوستانه

ما در این وبلاگ برآنیم تا پیرامون مسائل مهم اجتماعی، سیاسی، اعتقادی و ... به بحث و گفتگو بپردازیم، باشد که ان شاء الله مورد قبول و عنایت حضرت ولی عصر (ارواحنا له الفداء) قرار گیرد.

هم افزایی دوستانه

برای سلامتی و فرج آقا و مولامون ،
حضرت مهدی موعود (عج)
14صلوات :
اللهم صل علی محمد و ال محمد
و عجل فرجهم

منتظرتان هستیم:
davidhamidi.iranji@gmail.com

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

جلسه چهارم: موانع و آفت های ازدواج

شنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۳، ۰۷:۰۴ ب.ظ



شش گروه هستند که خداوند آن ها را نفرین می کند و ملائکه هم آمین می گویند :

 

·         جوانی که زمان ازدواجش فرا رسیده و به تاخیر می اندازد.

·         پسری که خودش را شبیه دختران می کند.

·         دختری که خود را شبیه پسرها کند.

·         کسی که نابینایی را فریب دهد و اذیت کند.

·         کسی که به دیگران آدرس اشتباه دهد.

·         کسی که دیگران را مسخره کند.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین ˈحسین دهنویˈ:

ازدواج از مرگ و زندگی مهمتر است زیرا مرگ و زندگی دست ما نیست اما ازدواج آگاهانه در دستان ماست.

وی با بیان این که ازدواج دنیایی مقدس و مهمترین رخداد زندگی هر فرد است ، اظهار کرد : ازدواج خرید مانتو یا کاپشن نیست بنابراین بایستی دقت کافی در انتخاب همسر داشته باشیم.
این مشاور امور خانواده خاطر نشان کرد : جوانان اگر با قید ازدواج درگیر رابطه های قبل از ازدواج شدند، بایستی پنج شرط را رعایت کنند تا دچار گناه نشوند.
وی تصریح کرد : نگاه به قصد شهوت نداشته باشند ، زمانی که کنار هم قرار می گیرند از برقراری ارتباط عاطفی خودداری کنند و خلوت نداشته باشند ، سه شرط مشترک بین خانم و آقا است.
حجت الاسلام دهنوی با بیان این که دو شرط دیگر ویژه خانم ها است ، بیان داشت : با اشوه و طنازی با مرد صحبت نکند و خنده قهقهه که منجر به گناه می شود ، نداشته باشد.
این مشاور خانواده یاد آور شد : اضطراب ، استرس به دلیل رابطه قبل از ازدواج در زندگی مشترک با همسر، افسردگی در صورت قطع ارتباط از جانب دختر و پسر ، سوء ظن و بدگمانی نسبت به شریک زندگی از آفت های ارتباط پیش از ازدواج است.

حجت الاسلام دهنوی با تاکید بر این که زمانی که وقت ازدواج جوانی رسیده نباید آن را به تعویق بیندازد ، اظهار کرد : جوانان بایستی با راهنمایی پدر و مادر با همتای خودشان ازدواج کنند.
وی ازدواج را دارای آداب و رسومی دانست و خاطر نشان کرد : پسر هرگز در محیط دانشگاه از دختری خواستگاری نکند و برای این کار از طریق خانواده در امر خیر ازدواج گام بردارد.
وی رعایت حجاب از سوی خانم ها را ضروری دانست و بیان کرد : محدودیت اسلام به دلیل مصونیت روح و روان است بنابراین بایستی احکام نورانی اسلام رعایت شود.

 

تاخیر در ازدواج و تسریع در طلاق، آفت سبک زندگی امروزی



رسوم غلطی که باید اصلاح شود

آیت الله ممدوحی، عضو خبرگان رهبری با اشاره به این که رسوم و برنامه های غلط در خصوص مساله ازدواج جوانان باید در جامعه اصلاح شود، ابراز داشت: زندگی جوان های عزیز اگر برپایه ایمان و صداقت و در صفا و صمیمیت و به دور از تجملات تشکیل شود، به یقین دوام و برکات بسیاری به همراه خواهد داشت.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به این که توقعات نابجا و انتظارات غیرمنطقی باعث افزایش سن ازدواج و از آن سو زمینه ساز رشد میزان طلاق می شود، گفت: بهترین و کامل ترین الگوی ازدواج و زندگی، همانا زندگی نورانی امام علی(ع) و خانم حضرت فاطمه(س) است که به یقین رمز سعادت و خوشبختی حقیقی در دنیا و آخرت نیز همین می باشد.


برکات ازدواج آسان و به موقع

حجت‌ الاسلام و المسلمین حق‌ جو، استاد حوزه علمیه و مشاور و کارشناس امور خانواده ، ازدواج آسان و به موقع را یکی از عوامل جلوگیری از رشد و توسعه آسیب های اخلاقی در جامعه برشمرد و بیان داشت: اساساً یکی از پیامدهای شوم تأخیر در امر ازدواج، رشد و توسعه بی‌ عفتی ‌ها و ناهنجاری های اخلاقی و فرهنگی است.

وی همچنین اضافه کرد: پسر یا دختری‌ که ازدواج آن‌ ها به تأخیر افتاده‌ است ، قدرت کنترل غرایز جنسی را نخواهد داشت و چه بسا به ورطه بی ‌عفتی بیفتند که در نتیجه، بی‌ عفتی چنین افرادی، دامن ‌گیر خانواده ‌های آنان نیز خواهد شد. 
 

ازدواج مناسب و به هنگام؛ عامل کمال انسانی

این پژوهشگر و محقق حوزوی یادآور شد: یکی دیگر از پیامدهای تأخیر در ازدواج،‌تأخیر در کمالات انسانی است، چه آن که یکی از آثار ازدواج صحیح و به‌ هنگام،‌ کمال‌ یابی و کمال‌ دهی انسان است.

مدیر مرکز مشاوره آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ادامه خاطرنشان کرد: در روایات داریم که انسان به واسطه ازدواج، نصف دینش کامل می‌ شود و لذا وقتی دختر و پسر، ازدواج نمی ‌کنند یا دیر ازدواج می‌ک نند، خلأ دینی و رشدی پیدا خواهند کرد.

خانواده ها ، رسانه ها و مسئولان همت کنند

 وی همچنین ترویج نا امنی‌های اجتماعی و آسیب پذیری جامعه را از دیگر آثار و تبعات تاخیر در ازدواج دانست و گفت: همه باید از خانواده ها و دولت و رسانه های جمعی به خصوص صدا و سیما در راستای ترویج و بسترسازی ازدواج آسان و به هنگام جوانان بکوشند و در این رابطه بیش از هر زمان دیگری دغدغه ملی داشته باشند.

حوزویان، شاخصه های سبک زندگی دینی را تبیین کنند

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی ، عضو هیئت علمی جامعة  المصطفی  العالمیه نیز با اشاره به این که یکی از تاکیدات خاص رهبر معظم انقلاب در باب سبک زندگی دینی ناظر به مساله ازدواج آسان و به موقع است، تصریح کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری و آن چه از رهنمود های حکیمانه ایشان استنباط می شود باید یک عقبه و کار گروهی از فضلای حوزوی و دانشگاهی ایجاد شود که بر اساس آموزه های دینی ابتدا شاخصه های سبک زندگی را در بخش های مختلف تعریف و شناسایی کند

وی همچنین افزود: به عنوان مثال ما در ارتباط با سبک زندگی خانوادگی در حال حاضر در کشورمان با سه مشکل عمده و اساسی روبرو هستیم که شامل بحث تشکیل خانواده، تحکیم آن و نیز ازدیاد و کثرت نسل در قالب مساله فرزندآوری زوجین است.

 

مشکلات اقتصادی، بهانه ازدواج نکردن نباشد

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: در همین بحث تشکیل خانواده تا به مردم و به خصوص جوان ها می گوییم که آستین بالا بزنند، فوراً مشکلات اقتصادی را پیش می کشند و حال آن که ما در این شرایط باید به سراغ متن دین برویم . دین اولین جوابی که به ما می دهد این است" اِنْ یَکُونُوا فُقَراءَ یُغنِهِمُ اللهُ مِنْ فَضْلِهِ"( سوره مبارکه نور، آیه 32)  این فرمایش خداوند متعال در قرآن کریم، اشاره صریح دارد به این موضوع که فقر نباید مانعی بر سر راه ازدواج باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر و در جهت تحکیم بنیان های خانواده ، دین به ما توصیه اکید می کند در رابطه با خوب بودن در ارتباط و تعامل با همسر به عنوان مثال در سوره مبارکه نسا ، قرآن خطاب به مردان می فرماید: " عاشِرُوهُنَّ بالمعروف" یعنی با زنان به نیکی معاشرت کنید

سبک زندگی دینی؛ رمز تحقق آرامش حقیقی

حجت الاسلام رفیعی در خاتمه سخنان خود بیان داشت: ما اگر واقعاً می خواهیم که در زندگی زناشویی به آرامش ، سکینه و سعادت واقعی دست یابیم ، راهش این است که با دوستی و محبت رفتار کرده و با عمل به آموزه های دینی، حقیقتاً سبک زندگی اسلامی را در زندگی شخصی و خانوادگی خود پیاده کنیم. غیر از این اگر باشد ، به یقین راه به جایی نخواهیم برد.

 

 کلیدهایی برای داشتن یک زندگی مشترک شیرین ...

انتظارات خود را مدیریت کنید
هیچکس همسر کاملی نیست و هیچ کسی پیدا نمی‌شود که دقیقا نیمه دوم شما باشد. مناسب بودن همسرتان موضوعی نسبی است و شما نباید توقع داشته باشید که تفاهمی‌کامل با هم داشته باشید یا از تمام حرکات و افکار همسرتان راضی باشید. گاهی در مورد موضوعاتی پیش پا افتاده باید کوتاه بیایید و یا به موضوعی عادت کنید.


به یکدیگر وفادار باشید
بعد از ازدواج، همسرتان مهمترین شخص در زندگی‌تان است و مهم‌ترین دغدغه ذهنی‌تان است. شما باید کمی‌مرزهایتان را با خانواده، دوستان و همکارانتان پر رنگ کنید تا در آن میان یک سرزمین با مرزهای مشخص برای خودتان و همسرتان داشته باشید و برای تحکیم ارتباط و استقلالتان تلاش کنید. از این به بعد باید در مراحل زندگی با هم باشید و خوشی‌های مشترکی را تجربه کنید و در سختی‌ها کنار هم باشید. یکی دیگر از جنبه‌های وفاداری این است که هیچگاه با هیچ کس در مورد کمبودها و مشکلات و بدی‌های همسرتان صحبت نکنید. اگر در زندگی مشترکتان دچار مشکلی شدید در مورد آن تنها با همسرتان صحبت کنید، نه با دوستان و یا خانواده تان.

زبان مشترک پیدا کنید
در رابطه زناشویی مرزی برای ارتباط وجود ندارد. نباید از هم خجالت بکشید و چیزی از احساساتتان را پنهان کنید. یاد بگیرید چگونه به بهترین وجه به همسرتان بفهمانید که در یک لحظه حوصله ادامه بحث را ندارید و یا موضوعی برای شما جالب نیست. ابراز احساسات کنید، از او تشکر کنید و یا معذرت خواهی کنید و هربار این جملات را به کار ببرید. سعی کنید مکالمات‌تان تا آنجا که می‌تواند پر از شوق و مثبت اندیشی باشد.

از یکدیگر حمایت کنید
سخنان حمایتی شیرین‌تر از انتقاد است، پس سعی کنید انتقاد را با محبت همراه کنید. باید تلاش کنید که هر چند اندک زندگی روزمره همسرتان را ساده و شیرین‌تر کنید. در طول روز، زمانی هر چند کوتاه را برای توجه به هم و گفت‌وگو باهم در نظر بگیرید. با این کار احساس بهتری نسبت به هم خواهید داشت.


به زندگی شخصی‌تان اهمیت بدهید
درست است که رابطه زناشویی مهمترین رابطه شما است اما شما نقش‌های دیگری نیز در جامعه دارید.یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های ذهنی زوج‌های جوان چگونگی نگاه داشتن ارتباط قدیمی‌شان بعد از ازدواج است. ازدواج هیچگاه نباید باعث شود که شما با خانواده و دوستان قطع رابطه کنید. این در مورد علاقه‌ها و فعالیت‌های شخصی‌تان نیز صدق می‌کند. نیازی نیست که شما تمام سرگرمی‌هایتان را کنار بگذارید، بلکه باید توجه کنید که با ازدواج شما در مورد رابطه‌تان مسئولید و باید مسئولانه زندگی‌تان را برنامه‌ریزی کنید و در مورد آنها باید همراه همسرتان تصمیم بگیرید.

شما در همه چیز زندگی شریک هستی
اگر روزی از کار برگشتید و خانه نامرتب بود یا شامی‌آماده نبود، شما باید اول نگران همسرتان باشید نه اینکه از آن اوضاع عصبانی باشید. همسر شما ممکن است روز کاری سختی داشته باشد، با کسی کشمکش داشته باشد یا حتی کسل و بی‌حوصله باشد. شما باید به او کمک کنید تا هر مشکلی که داشته است حل شود و در پختن غذا و مرتب کردن خانه به او کمک کنید. در این صورت است که همسر شما نیز در موقعیتی مشابه شما را درک خواهد کرد. در زندگی مشترک کسی بر دیگری برتری ندارد و همه چیز بر مبنای توافق، تفاهم و مهربانی است.

شما با هم یکسان نیستید
جدای از تفاوت‌های خانوادگی، تربیتی و ژنتیکی که ممکن است با همسرتان داشته باشید، زنان و مردان به طور کلی تفاوت‌هایی با همدیگر دارند. به طور مثال مردان بعد از یک روز کاری دوست دارند که به آرامش برسند و استراحت کنند، تلویزیون نگاه کنند و یا روزنامه بخوانند تا از فشار روز کاسته شود، اما در مقابل زنان دوست دارند که صحبت کنند تا به آرامش برسند. اگر شما این تفاوت را درک کنید، بسیاری از بحث و جدل‌هایی که ممکن است تا سال‌ها زوج‌ها با یکدیگر داشته باشند را با یکدیگر نخواهید داشت. البته راه‌های متفاوتی برای توافق در این زمینه وجود دارد. ممکن است سریالی بیابید که زنتان نیز به آن علاقه داشته باشد تا با آرامش آن را نگاه کنید یا در مقابل موضوعی را بیابید که شوهرتان به آن علاقه دارد تا در مورد آن صحبت کنید.

رابطه زناشویی خوبی داشته باشید
با داشتن یک رابطه زناشویی خوب می‌توانید علاوه بر کشش روحی کشش جسمی‌نیز به یکدیگر داشته باشید و با این کار رابطه‌تان را محکم‌تر کنید. باید تلاش کنید که به نیازهای یکدیگر توجه کنید و سعی کنید که رابطه‌تان برای هر دو لذت بخش باشد و برای همسرتان سهمی ‌بیشتر از خودتان در این روابط بخواهید.در مورد آینده رابطه‌تان و حتی بچه صحبت کنیدحتی اگر هنوز موقعیت آن را ندارید و یا تصمیمی ‌در مورد آن ندارید در مورد بچه صحبت کنید، در مورد نقشه‌هایتان برای بهبود مالی، کاری، تحصیلی و یا هر چیز دیگر با هم صحبت کنید. سعی کنید در مورد آنها به توافق برسید و برنامه‌ای مشترک در مورد تمام مراحل زندگی‌تان داشته باشید.

فکر کنید که همسرتان چه توقعاتی از شما دارد
ما همیشه در مورد احساسات، خواسته‌ها و احتیاجات خودمان تمرکز می‌کنیم. سعی کنید اولین چیزی که به ذهن‌تان رسید را نگویید، شما به مرور می‌آموزید که همان حرف‌ها را می‌توانید با کلماتی بیان کنید که همسرتان از آن خوشش بیاید. اگر می‌خواهید چند ساعتی را با خود خلوت کنید، هیچگاه به همین رکی آن را بیان نکنید. بلکه می‌توانید بگویید اگر چند ساعتی را استراحت کنم می‌توانم بهتر به حرف‌هایت گوش دهم. یا مثلا وقتی او از شما می‌پرسد که آیا لباسی که پوشیده است خوب است، تنها به پاسخ‌های معمولی اکتفا نکنید بلکه کمی ‌به جزییات نیز اشاره کنید. اما توجه داشته باشید که هیچ‌گاه به او دروغ نگویید. تنها بار خشونت یا بی‌احساسی کلمات را بگیرید.

اشتباه‌هایتان را بپذیرید
گاهی زوج‌ها حتی بعد از سال‌ها زندگی مشترک نتوانسته‌اند یاد بگیرند که اشتباهاتشان را بپذیرند و معذرت خواهی کنند. همین موضوع باعث درگیری‌های زیادی می‌شود. شما یاد بگیرید در همین ابتدای ازدواج یاد بگیرید که یک زوج نباید هیچ‌گاه از اعتراف در مقابل یکدیگر واهمه داشته باشد. همچنین سعی کنید بیاموزید که در زندگی مشترک شما نیز اشتباهات همسرتان را ببخشید.

در هنگام صحبت ساکت نباشید
هیچ‌گاه در بحث‌ها ساکت نباشید، این سکوت شما ممکن است برای همسرتان نشانه‌ای از بی‌احترامی‌ باشد یا فکر کند شما به او گوش نمی‌دهید و یا برای او ارزشی قائل نیستید. حتی اگر حرفی برای زدن ندارید سعی کنید با چهره‌تان نشان دهید که به بحث علاقه‌مندید و یا با چند کلمه موافقت یا مخالفت خود را نشان دهید. مطمئن باشید همین ریزه‌کاری در صمیمی شدن شما نقش بسیار مهمی ‌بازی خواهد کرد.

با همدیگر وقت بگذرانید
گاهی شما سه ساعت در کنار هم هستید و تلویزیون نگاه می‌کنید اما با هم بودن را حس نمی‌کنید. بنابراین زمان با هم بودن اهمیتی ندارد و سعی کنید از این زمان بیشترین استفاده را برای تفریح و شناخت هم ببرید. قدر این زمان با هم بودن را بدانید. همسرتان بهترین دوست شما است با او خوش بگذرانید.

هدیه بخرید
گاهی با خرید یک هدیه همسرتان را بیشتر خوشحال می‌کنید تا دو برابر رقم آن را به او بدهید.خرید یک جواهر یا عطر می‌تواند کار خوبی باشد اما در واقع احساس شما را به او نشان نمی‌دهد. برای خرید هدیه باید وقت گذاشت، علایق همسرتان را به دقت بررسی کنید و بفهمید به چه چیزهایی علاقه دارد یا در آن روزها احتیاج دارد. گاهی خرید یک سی‌دی موسیقی یا کتاب خیلی بیشتر از قیمتش همسرتان را خوشحال می‌کند. باید با انتخاب هدیه‌تان به او بفهمانید که در مورد آن فکر کرده‌اید و از لابلای صحبت‌های روزانه‌اش به علاقه او پی ببرید. گاهی خرید یک بلیت سینما می‌تواند او را غافل‌گیر و خوشحال کند.

اجازه ندهید خانواده‌هایتان زندگی شما را خراب کند
شما قبل از زندگی مشترک‌تان با یک خانواده دیگر زندگی می‌کردید در این روزهای اول شاید برای شما سخت باشد که بیاموزید که شما خانواده‌ای جدید تشکیل داده‌اید. شما باید به خانواده‌هایتان بیاموزید که دیگر برادر یا خواهر یا بچه کوچک‌شان نیستید. با احترام با آنها برخورد کنید ولی مرزی را برای زندگی خصوصی‌تان برای خودتان و خانواده‌تان ترسیم کنید.هر شخصی خصوصیات خاص خود را دارد تلاش کنید علاوه بر این توصیه‌ها خودتان روز به روز همسرتان را بیشتر بشناسید و با او با عشق و توجه رفتار کنید. مطمئن باشید که با درک متقابل می‌توانید روز به روز زندگی بهتری داشته باشید و انرژی و حمایت دو نفر را به جای یکنفر در زندگی‌تان حس کنید.

 

سعی نکنید یکدیگر را تغییر دهید
یکی از نکاتی که متخصصان برای داشتن یک زندگی مشترک خوب پیشنهاد می‌دهند این است که زوج‌ها یکدیگر را همانطور که هستند بپذیرند و سعی کنند با شناختن تفاوت یکدیگر، به آنها احترام بگذارند و نخواهند که همسرشان عینا مثل خودشان شود.
 
در کارهایتان عشق را وارد کنید
درست است که انجام دادن کارهایی مثل تمیز کردن خانه، مرتب کردن انباری، شستن ظرف‌ها و ... کارهایی است که می‌تواند تکراری و خسته‌کننده باشد ولی اگر در انجام دادن این کارها به یکدیگر کمک کنید و به همین کارهای به ظاهر تکراری به چشم انجام وظیفه نگاه نکنید و به یاد علاقه‌ای که به یاد همسر و فرزندتان دارید بیفتید، می‌بینید که آن کارها چقدر بهتر و حتی سریعتر انجام خواهند گرفت.


 جملات عاشقانه را فراموش نکنید
با گذشت زمان زوج‌ها انقدر درگیر زندگی روزانه خود می‌شوند که دیگر یادشان می‌رود علاقه‌شان را به همسرشان ابراز کنند. این مساله در حالی است که همین قضیه به ظاهر کوچک می‌تواند به استحکام زندگی‌شان کمک کند و نشان دهد آنها مثل روز اول مشتاق زندگی کردن با هم هستند.
 
سفر بروید
زندگی روزمره با این همه مشکلاتی که دارد شاید دیگر وقتی برای آرامش باقی نگذارد بنابراین چه چیزی بهتر از این که هر از گاهی از تعطیلات استفاده کنید یا حتی مرخصی گرفته و با همسرتان به جایی دور از شهر بروید تا هم استراحت کنید و هم با ایجاد لحظات خوشایند، زندگی مشترکتان را شیرین‌تر کنید و نگذارید در بین کارهای تکراری و وظایف شغلی و خانوادگی هر روز، برای یکدیگر عادی شوید.
 
طرف دشمن را نگیرید
در بعضی بگومگوها اتفاق می‌افتد که شخصی از همسر شما انتقاد می‌کند و بعد می‌خواهد شما را هم وارد ماجرا کند، این جا نقطه‌ای است که باید خیلی مواظب باشید چون ممکن است با حرف‌های او موافق باشید و شما هم وارد تیم حریف شده و همسرتان را به باد انتقاد بگیرید. درست همینجاست که واکنش درست شما می‌تواند همسرتان را نسبت به شما دلگرم یا دلسرد کند. حتی اگر با انتقادی که به او وارد شده موافق هستید، بهتر است خودتان به طور جداگانه آن را با او مطرح کنید نه در میان جمع و با حضور دیگران.
 
زیاد هم راحت نباشید!
درست است که اصل یک زندگی مشترک بر راحتی و آسایش است، اما نباید زیاد هم احساس راحتی کنید به طوری که باعث دلزدگی همسرتان از شما شود. نوع پوششتان در خانه، نوع رفتار کردنتان وقتی در خانه هستید و با همسر و دوستان صمیمی، نحوه صحبت کردن و ... از مواردی است که باید مواظب بود در عین حال که رسمی نباشد، بی‌ادبی نسبت به دیگران تلقی نشود و آنها بدانند که حضورشان برای شما همراه با احترام است.

 


خانم ها با این جملات قند تو دلشون آب میشه

اگر از آن دسته مردهایی هستید که فکر می کنند، جملات اهمیتی ندارد و تنها چیزی که مهم است درون شماست، کاملا در اشتباهید. تا زمانی که با این احساسات درونی تان جمله ای نسازید و همسرتان را از آن ها با خبر نکنید، هیچ اتفاق خوبی در زندگی مشترک تان نخواهد افتاد. اگر هم از اهمیت این جملات باخبرید اما نمی دانید چه بگویید و از کجا شروع کنید، بهتر است از این توصیه ها کمک بگیرید و با دنیای زنان آشناتر شوید. باید باور کنید که دنیای ذهنی زنان و مردان تفاوت زیادی دارد و اگر می خواهید همسرتان را خوشحال کنید باید به دنیایش وارد شوید و او را به شیوه خودش آرام و شاد کنید.


● چقدر زیبایی
زن ها دوست دارند ظاهرشان را ستایش کنید و گاهی به آن ها بگویید که چه چهره زیبایی دارند. حتی اگر همسر شما واقعا به این زیبایی نباشد از این که گمان کند در نظر شما این طور به نظر می رسد، احساس غرور خواهد کرد. البته بی گدار به آب نزنید و بدون آنکه برای حرفتان دلیلی داشته باشید او را ستایش نکنید. چون درست در زمانی که به همسرتان می گویید، چقدر زیبا هستی... او دلیل شما را خواهد پرسید و خواهد گفت از چه نظر؟ پس سعی کنید برای این ادعایتان جزئیاتی را هم مطرح کنید و به این فکر کنید، چه چیز در او زیباتر است و بعد سراغ تعریف کردن بروید.

 تو خیلی خاصی
این که همسر شما بشنود که او فردی بی همتاست و هیچ زن دیگری نمی توانسته شما را به این اندازه خوشبخت کند، یک حس فوق العاده به او می دهد. زن ها دوست دارند، بدانند که با تمامی گزینه های دیگری که شاید همسرشان به آنها برای ازدواج در نظر داشته فرق می کنند و آنها ویژگی هایی دارند که از نظر شوهرشان در هیچ کدام از زن های دور بر هم وجود ندارد. شما باید این خاص بودن را به او گوشزد کنید و بگویید که کدام یک از ویژگی های همسرتان بیش از دیگر ویژگی ها، شما را تحت تاثیر قرار داده. این موضوع نه تنها حس خوب مورد توجه قرار گرفتن و قدردانی شما را به او می دهد بلکه باعث می شود که او تمرکز بیشتری روی ویژگی های مثبتش داشته باشد و برای پررنگ کردن شان تلاش کند. زن ها دوست دارند از شوهرشان بشنوند که پر از صفات مثبت هستند و این که همسرشان به دلیل همین صفات به آن ها افتخار می کند.

 با تو بودن بی نظیر است
زن ها دوست دارند، همسرشان به رابطه ای که دارد افتخار کند و به دلیل آرامشی که در این رابطه دارد هم از آنها قدردانی کند. این قدردانی ممکن است به شکل های مختلفی صورت بگیرد. مثلا وقتی مردی زودتر از سر کار می آید و به همسرش می گوید، دوست داشتم امروز بیشتر کنار تو باشم یا این که دوست دارم وقتم را بیشتر با تو بگذرانم و باقی مانده کارهایم را هم کنار تو انجام دهم می تواند یک حس فوق العاده را در زنان ایجاد کند. با شنیدن این قدردانی ها زن برای بیشتر درک کردن همسرش تلاش خواهد کرد و برای اینکه همسرش در ساعات بیشتری که در خانه است آرامش داشته باشد و این اتفاق را تکرار کند، مصمم تر خواهد شد. آنها از این تصور که مردشان دوست دارد ساعتی از روز را تنها کنار او و تنها برای استفاده از وقت دونفره شان مشخص می کند بیش از هر چیزی خوشحال می شوند.

 دوستت دارم
اگر می خواهید همسرتان از اینکه دوستش دارید مطمئن شود چاره ای جز گفتن این حرف ندارید اما مهم تر از گفتن این حرف ها عملکرد شماست. زن ها دوست دارند عشق تان را با کارهایتان نشان دهید. دادن یک شاخه گل، یک هدیه بی مناسبت، پیامک های احوالپرسی طول روز و خیلی کارهای ساده دیگر می تواند تاثیر خاصی روی رابطه شما بگذارد و این زندگی را در چشم همسرتان افتخار آمیزتر کند اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود، شما باید مراقب تمام حرف هایی که میان تان رد و بدل می شود باشید و فکر نکنید کلمات تاثیر چندانی ندارند. مهم تر از همه این که باید مراقب قول هایی که به همسرتان می دهید باشید. گرچه پاسخ مثبت شما به خواسته های همسرتان می تواند او را خوشحال کند اما عمل نکردن به وعده های کوچک و بزرگتان مشکل را چند برابر خواهد کرد و تاثیری منفی روی نگاه همسرتان به شما و رابطه خواهد گذاشت.


 متاسفم
برای زن ها مهم ترین اتفاقی که می تواند بعد از یک دعوا یا دلخوری پیش بیاید، شنیدن عذرخواهی مردشان است. آنها دوست دارند تاسف واقعی شما را ببینند و بعد از این دلخوری ها مورد دلجویی قرار گیرند. غرورتان را کنار بگذارید و اگر اشتباه کرده اید قبل از توضیح دادن دلایلتان از او عذر خواهی کنید. اینکه شما بدون گفتن این که پشیمانید شروع به توضیح دادن و دلیل تراشی کنید می تواند ناراحت کننده ترین واکنش بعد از دعوا برای یک زن باشد. پس اگر نمی خواهید اوضاع را از اینکه هست خراب تر کنید با یک جمله ای که از ته دل می گویید همه چیز را رو به راه کنید؛ بگویید: ببخشید و متاسفم!

 همه چیز را درست می کنم
حتی اگر یک سوپرمن نباشید باید بتوانید به همسرتان اطمینان دهید که همه چیز تحت کنترل است و تا زمانی که در کنارش هستید نمی گذارید زندگی تان را چیزی تهدید کند. گرچه شما با رفتارهای تان باید این اطمینان را در او ایجاد کنید اما در لحظاتی که او از ته دل غمگین است و احساس اضطراب می کند باید این جمله جادویی را به کار ببرید و به او آرامش دهید. اگر فکر می کنید فراهم کردن امکانات زندگی برای شاد کردن همسرتان کافی است اشتباه می کنید. ایجاد احساس آرامش و اطمینان و گاهی بیان کردن این جملات او را بسیار آرام تر و اعتمادش به زندگی مشترک تان را هم بیشتر خواهد کرد.

 بیا صحبت کنیم
اگر همسرتان مدتی است که ناراحت یا پریشان است اما توضیحی در این مورد به شما نمی دهد، باید خودتان پیش قدم شوید. شاید او مشکل بزرگی دارد که گفتنش برایش آسان نیست و شاید هم منتظر جرقه ای از طرف شماست. یادتان نرود که هیچ ناراحتی بی دلیل نیست و این که شما از کنار این پریشانی ها بگذرید و آنها را جدی نگیرید، می تواند همسرتان را ناراحت تر از آنچه هست کند و حتی گاهی زندگی مشترک تان را هم زیر سوال ببرد. پس بعد از هر دلخوری که بینتان پیش می آید یا حتی زمانی که می بینید رفتار همسرتان تغییر کرده اما دلیلش را نمی دانید، به او پیشنهاد گفت وگو دهید و حتی اگر از این گفت وگو طفره رفت برایش توضیح دهید که شنیدن حرف ها و احساساتش چقدر برای شما اهمیت دارد و چقدر برای بهتر کردن زندگی مشترک تان اشتیاق دارید.

 


دانستنیهای مفید :

 

·         مردان چگونه اندامی را دوست دارند ؟

 

دوست دارید بدانید که از نظر مردها واقعاً کدام شکل بدن جذاب‌تر است؟ ممکن است این چیزی نباشد که انتظار شنیدنش را داشته باشید اما واقعیت است. پاسخ این سوال این است که فقط باید خودتان باشید، اما بهترین شکل خودتان.

به شما اطمینان می‌دهم که لازم نیست برای بهتر کردن شکل بدنتان هیچ قسمت از بدنتان را ببُرید!! باید بهترین چیزی که درونتان است را پرورش دهید.


 

·   آقایان ، خانم های با آرایش ملایم را بیشتر می پسندند

این روزها آرایش کردن برای دخترها کاملاً عادی شده است و بعضی از آنها اصلاً نمی‌ توانند بدون آرایش باشند چون فکر می‌ کنند آرایش است که آنها را زیبا نشان می‌ دهد. کمی آرایش هیچ اشکالی ندارد اما آرایش زیاد اصلاً جالب نیست چون برای آقایون زیبایی طبیعی همیشه بسیار جذاب‌ تر از صورت نقاشی شده بوده است. اگر می‌ خواهید مردی دوستتان داشته باشد، فقط یک خط چشم باریک بکشید، کمی برق لب بزنید و کمی هم پودر روی صورتتان. همین کافی است. اگر زیاد آرایش کنید، مثل این می‌ ماند که می‌ خواهید چیزی را روی صورتتان پنهان کنید که دوست ندارید طرف‌ مقابلتان ببیند. اگر خودتان اینطور فکر کنید، مطمئناً او هم همین فکر را خواهد کرد.

مردها به دخترهایی که زیبایی طبیعی دارند بیشتر جذب می‌ شوند. حتی اگر روی صورتتان جای زخم یا کک‌ و مک دارید، اگر واقعاً دوستتان داشته باشند، مطمئناً تاثیر طبیعی انسان را درک خواهند کرد. به این معنی که همه ویژگی ‌های شما را، مثل کک و مک، درک می‌ کنند. حتی افراد معروف و مشهور هم این ویژگی‌ های خاص را دارند اما به این معنی نیست که زیبا نیستند. اگر روی صورتتان جای زخم هست، این انتخاب شما نبوده است، چون تصادف و اتفاق پیش می‌ آید. اگر صورتتان مادرزادی رنگ پریده است، تقصیر شما نبوده، شما همانطور به دنیا آمده ‌اید.

گاهی اوقات عدم اطمینان ما به خودمان باعث می ‌شود تظاهر کنیم کسی هستیم که نیستیم. باید دست از این بدلی بودن برداریم و اجازه بدهیم طبیعت روند خود را داشته باشد. اگر خودتان فکر نکنید که زیبا هستید، چه با آرایش و چه بدون آرایش، هیچوقت زیبا نخواهید بود. همه آدم‌ ها از درون و بیرون زیبا هستند، بااینکه خداوند ما را متفاوت خلق کرده است، همه ما خاص هستیم که باعث زیبا بودن ما می‌ شود. هیچکس زشت نیست، زشتی فقط یک واژه است. اما زیبایی همه آن چیزی است که ما را احاطه کرده است، از همان لحظه‌ ای که چشم‌ هایمان را باز می‌ کنیم و تا آن لحظه‌ ای که آنها را می‌ بندیم. عادت کنید که خودتان را زیبا خطاب کنید و هیچ آرایشی باعث نمی ‌شود این حس در شما ایجاد شود که زیبا هستید.

برخی خانمها نیز تصور میکنند با انجام انواع و اقسام عملهای زیبایی و بدست آوردن یک چهره مصنوعی جذاب تر میشوند که این تصوری کاملاً اشتباه است چرا که صورت و اندام مصنوعی حس جذابیت طبیعی را از بین برده و باعث کاهش آن میگردد.

 

 

·         چطور اختلافات و مشاجرات با همسرتان را حل و فصل کنید 

همه زوج‌ها گهگاه دچار اختلاف می‌شوند. زوج‌ها اگر بتوانند با احترام، هوشیاری و درک با این تفاوت‌ها برخورد کنند، خواهند توانست اختلافاتشان را به طریقی مثبت از بین برده و همدیگر را بیشتر بشناسند. اما اگر این اختلافات به درستی حل نشوند، زوج‌ها خیلی زود از هم دور و جدا می‌شوند.

تعیین سبک مشاجره
بررسی اینکه شما و همسرتان چطور به اختلافاتتان واکنش می‌دهید می‌تواند کمکتان کند بفهمید مشاجرات چطور اتفاق می‌افتند.

 

 

·         مهارت های کلامی زن و شوهر :

1)خانم : خواستگاران زیادی داشتم !
آقا: پس من آدم خوشبختی هستم که تورو به چنگ آوردم !

2)خانم : خسته شدم از بس تواین خونه کار کردم!
آقا : فدای اون دستای ظریف و قشنگت که خسته شدن ! 

3)خانم : دلم گرفت توی این خونه !
آقا : در اولین فرصت رودوشم سوارت می کنم تو آسمونا می گردونمت تا دل قشنگت واشه !

4) خانم : توخیلی زبون بازی !
آقا : آخه زبون ترجمان دله !

5)خانم : من از خانواده ات خوشم نمی یاد!
آقا : من که به خانواده ات احترام می ذارم ! 

6) خانم : توخسیسی!
آقا : منظورت اینه که حسابگرم ؟!

7) خانم : من حوصله ندارم غذا درست کنم ! از رستوران بیار!
آقا: یعنی من از غذاهای خوشمزه تو محروم بشم ؟!

8 ) خانم : از قیافه ات خوشم نمیاد !
آقا : عوضش تو خیلی خوشگلی !

9) خانم : بچه هات منو خیلی خسته کردن !
آقا : بهت حق می دم ! تو خیلی صبوری ! ازت متشکرم ! انشاالله بزرگ می شن جبران می کنن! 

10)خانم : تو منو دوست نداری !
آقا به اندازه دنیا دوستت دارم !

 

·         در زندگی هر دختر و پسری مسائلی وجود دارد که ممکن است گفتنش هنگام ازدواج مشکل‌ساز باشد. گاهی افراد به علت ترس از دست دادن طرف مقابل برخی مسائل را بیان نمی‌کنند و بدون اینکه به عاقبت نگفتن این حقایق فکر کنند، تصمیم به ازدواج می‌گیرند.

 

بیماری‌های پنهان شده
مسئله‌ی مهم دیگری که ممکن است افراد از گفتنش هراس داشته باشند، بیماری است. افرادی که با صداقت تمام مسائل را در مورد سلامتی و یا عدم‌سلامتی خود بیان می‌کنند، می‌توانند اعتماد طرف مقابل را نسبت به خود جلب کرده و حتی به او فرصت دهند او نیز اگر دچار مشکل و یا بیماری خاصی است بتواند به راحتی آن را بیان کند. درست است این احتمال وجود دارد طرف مقابل پا پس بکشد اما ازدواجی که با پنهان کردن چنین مسئله‌ی مهمی شکل بگیرد دوام چندانی نخواهد داشت.

خلق‌وخوی ناگفته
شخصیت و رفتار دختر و پسر نیز مورد دیگری است که احتمال دارد از دید طرف مقابل پنهان بماند. بسیاری افراد در جلسه خواستگاری واقعا آن کسی نیستند که نشان می‌دهند. این افراد برای جلب رضایت، همچون بازیگری توانا طوری رفتار می‌کنند که کاملا خود را فرد ایده‌آل طرف مقابل نشان دهند. اما پس از گذشت زمان رفتارها و شخصیت واقعی آنها رو خواهد شد. چرا که حتی یک بازیگر ماهر هم روزی از نقش بازی کردن خسته خواهد شد.

جیب‌های خالی
گاهی افراد به خصوص پسرها مشکلات مالی خود را از خانواده‌ی همسر آینده‌شان پنهان می‌کنند. این مسئله به خصوص برای افرادی اتفاق می‌افتد که از شرایط مالی همسانی برخوردار نیستند. آنها از ترس اینکه طرف مقابل را از دست بدهند وضع مالی خود را بهتر از آنچه که هست نشان می دهند و تا زمانی که زندگی مشترک خود را آغاز نکرده‌اند، سعی می‌کنند هر ترفندی را در پیش گیرند تا رازشان فاش نشود. شاید چنین افرادی بتوانند به کسی که برای رسیدن به او تلاش می‌کنند، برسند اما مطمئنا پس از ازدواج که شرایط واقعی برای طرف مقابل آشکار ‌شود، زندگی‌دچار مشکل خواهد شد.

 

ناگفته های خطرناک
مواردی که نام بردیم گاهی جزو ناگفته های رابطه و ازدواج هستند و به خودی خود می توانند باعث آشفتگی در روابط، از بین رفتن اعتماد و بهم خوردن ازدواج شوند. اما موارد دیگری هم هستند که به شکل خطرناکی، فاش شدن آنها می تواند جدایی را به همراه داشته باشد. مواردی که اصطلاح فقهی اش می شود تدلیس و در بیان خودمان، گنجشک را رنگ کردن و جای قناری جا زدن است. ازدواج قبلی، بیماری های مهم و معلولیت های پنهان، اعتیاد، اختلالات روانی و... از جمله‌ مسائلی هستند که ممکن است هر ازدواجی را بهم بزنند.

خانه‌ای که بر پایه‌های دروغ و نقش و نقاب ساخته شود، لرزان است و احتمال فروریختن آن بسیار است. صداقت مهمترین مسئله‌ای‌ست که هر فرد برای آغاز زندگی مشترک باید به آن توجه داشته باشد. آدم‌های صادق، اعتقادات قلبی عمیقی دارند که در گفتار و رفتارشان پیداست و البته تحقیق نیز مسئله‌ی مهمی است که باید آن را در حین انتخاب مدنظر داشت.

مواردی که می توان نگفت
در کنار همه این موارد، مسائلی هم هستند که می توانید درباره آنها سکوت کنید و با همسر آینده تان مطرح نسازید. این موارد عبارتند از:
اشتباهاتی که در گذشته انجام داده اید و آنها را جبران کرده اید و دیگر تاثیری در زندگی تان ندارند و مطمئنید دیگر فاش نخواهند شد.
گناهانی که مرتکب شده اید و توبه کرده اید و بین شما و خدایتان بوده است.
اختلافات و مشکلاتی که در خانواده شما وجود دارد و تاثیری در زندگی مشترک تان نخواهد داشت.

 

رد پای تکنولوژی در ازدواج :

افزایش زندگی مجردی، افزایش خانواده های بدون فرزند و ... از آثار منفی تکنولوژی محسوب می شود. هرچند که تکنولوژی آثار مثبتی هم دارد اما نه تا وقتی که تعادل خانواده را بر هم زند و در خدمت سبک زندگی خانواده قرار نگیرد. به همین دلیل است که گفته می شود در ازدواج موانع فرهنگی مهمتر از موانع اقتصادی است. موانع فرهنگی عمیق تر از سایر موانع است.

افزایش سطح توقعات مادی و غیر مادی فرد و خانواده، آداب و رسوم غلط و دست و پا گیر، گرایش پسران برای احراز موقعیت های بالای اقتصادی پیش از ازدواج، گرایش دختران برای احراز موقعیت هایی مانند مردان و توجه اشتغال در خارج از خانه، بی بند و باری در رابطه بین پسران و دختران، رعایت ترتیب در ازدواج دختران، تغییر معیار های همسر گزینی و فاصله گرفتن از شکل سنتی آن از مهمترین موانع فرهنگی به شمار می روند.

 

سبک همسر گزینی اشتباه :

بسیاری از آسیب ها ریشه در نوع همسر گزینی دارد . نرخ بالای طلاق در 3 سال اول زندگی ، نشان می دهد که ملاک انتخاب همسر در بسیاری از افراد درست نیست و نمی تواند تضمین کننده زندگی باشد.

متاسفانه عدم آگاهی زوجین به مسئولیت های خویش باعث وجود مشکلات فراوانی در زندگی زناشویی شده و در موارد بسیاری نیز منجر به طلاق می شود.

 

ازدواج های فامیلی خوب یا بد؟ 

میگویند اگر با دخترعمویم ازدواج کنم، ممکن است بچه مان ناقص شود!
خیلی از پدر و مادرها در مورد ازدواج کردن و به قول خودشان عاقبت به خیری تمایل دارند کسی را برای دختر یا پسرشان انتخاب کنند که بهترین باشد و چه کسی بهتر از بچه های خواهر و برادرشان که هم دیده و شناخته شده هستند و هم حیف است چنین کسی با این شرایط اخلاقی خوب و امکانات تحصیلی و شغلی مناسب را از دست بدهند؟! آنها پیشنهاد می دهند و در ظاهر، شما را آزاد می گذارند که پاسخ مثبت یا منفی بدهید اما اگر جرات دارید، بگویید نه!

ازدواج ناف بریدهها یکی از موضوعاتی است که هنوز در خیلی از خانوادهها مطرح میشود. هرچند این روزها بازار ازدواج فامیلی به گرمای دیروز نیست اما بازهم برای شما که درگیرودار انتخاب همسر هستید، ممکن است یکی از گزینه ها دخترعمو یا پسرخاله تان باشد. پس خالی از لطف نیست کمی هم در این باره صحبت کنیم.

در هرصورت فامیل یک شبکه بزرگ ارتباطات است که میتواند امکان آشنایی دختر و پسر را فراهم آورد. این شبکه مزایایی دارد که میتواند به یک انتخاب صحیح کمک کند و البته این نوع از انتخاب خالی از مشکلات نخواهد بود. اول خوبیها و بدیهایش را بخوانید و سپس این شما و این میدان!

نکته های منفی ازدواج فامیلی
مشکلات ژنتیکی

این مشکل یک راهحل ساده دارد، دلدادگی و روابط عاطفی یا اطلاع دادن به بستگان و گرفتن مراسم را به بعد مشاورهی ژنتیکی موکول کنید. اگر قرار است با دخترداییتان به زیر یک سقف بروید اول مطمئن شوید که فرزندان سالمی خواهید داشت و بعد شمع و چراغها را روشن کنید.

دخالتهای بیشتر
این مشکل هم میتواند با درایت دختر و پسر و ایجاد حریم مناسب برای زندگی جدید و همچنین درک خانواده از نیاز آنها به استقلال حل شود.

تغییر نقش ها و تعارضات وابسته به آن
مساله مهمی که در ازدواج فامیلی مطرح است این است که معمولا اختلاف های خانوادگی و فامیلی به زندگی زوجین کشیده می شود و بر روابط آنها تاثیر می گذارد و زندگی زناشویی آنها را تحت الشعاع قرار می دهد.اصل و ریشه این اختلافات از آنجایی ناشی میشود که بعد از ازدواج نسبتی که بین ما و خاله یا عمه یا زنداییمان بوده است حالا تغییر میکند و او را مادر همسرمان میدانیم نه همان خاله جان یا عمه جان. شاید هنوز هم عمه یا خاله جان را دوست داشته باشیم اما حس ما نسبت به او تغییر میکند. توقعی که از او داریم رنگ دیگری میگیرد و او مادرشوهر یا مادرزن ماست نه خاله جانی که از کودکی برایمان عزیز بوده است.

گسترده نشدن خانواده ها
یکی دیگر از بدیهایی که ازدواج فامیلی دارد این است که با ازدواج کردن خانواده ما گستردهتر نخواهد شد. در حالی که اگر با یک فرد غریبه ازدواج کنیم، اعضایی جدید به خانواده ما اضافه میشود. گسترش روابط و برخورداری از حمایتی گسترده از محاسنی است که با ازدواج فامیلی از آن بیبهره میمانیم.

دعواهای ناخوانده
مساله مهم دیگری که در ازدواج فامیلی مطرح است این است که معمولا اختلافهای خانوادگی و فامیلی به زندگی زوجین کشیده میشود و بر روابط آنها تاثیر میگذارد و زندگی زناشویی آنها را تحتالشعاع قرار میدهد.
برای حل این مشکل هم باید زوج جوان خود را در اختلافات والدینشان دخالت ندهند. هرچند این کار بسیار سخت است.

وجه دیگر این مساله، زمانی که زن و شوهر با هم اختلاف پیدا میکنند، نمایان میشود. در ازدواجهای فامیلی، نقش حمایتی خانوادهها در زمان اختلاف زن و شوهر بیشتر است و ممکن است مشکلساز شود. البته باید گفت نمیتوان قانون کلی صادر کرد و گفت چنین حمایتهایی همواره اختلافها را بیشتر میکند.

نکته های مثبت ازدواج فامیلی
دید و شناخته، بهتره

در ازدواج حتی اگر کاملترین تحقیقات هم انجام شود باز هم همهی جوانب زندگی فرد روشن نخواهد شد. اما افرادی که با هم قوم و خویش هستند، از کودکی تا به امروز یکدیگر را مانیتورینگ کرده و از همهچیز هم با خبرند.

همکفو بودنهای خونی
کفویت که یکی از شرایط ازدواج موفق است، در این نوع ازدواجها بیشتر به چشم میخورد. زن و شوهری که در یک فامیل بزرگ شدهاند، باید دارای تشابهات زیادی باشند؛ تشابهات مذهبی ،فرهنگی ، اعتقادی، تحصیلی، شغلی، مالی، خانوادگی و سبک تربیتی ، طرز تفکر در مورد اداره زندگی، روابط جنسی و فرهنگی همگی همراه بلوغ فکری و عاطفی، یک ازدواج موفق را برای افراد رقم میزند.

حمایتهای گروهی
زوج جوان در ازدواجهای فامیلی همانطور که ممکن است از دخالت والدین خود آسیب ببینند، میتوانند از حمایت بیشتر نزدیکان، سود ببرند. حمایتهای مالی، میانجیگری هنگام اختلاف و قبح بیشتر طلاق در چنین ازدواجهایی میتواند به یک زندگی موفق منجر شود.
حال تصمیمگیری با شماست، میخواهید با فامیلتان ازدواج کنید؟

 

 

چند نکته کلیدی :

 

·       قلب همسرتان را تسخیر کنید. اگر می خواهید قلب همسرتان را برای همیشه داشته باشید باید از روش هایی استفاده کنید که روح و روان و جسمش در اختیار شما باشد. طوری او را بشناسید و با او رفتار کنید که احساس کند به بودن شما نیاز دارد. جایی بین زوج ها اختلاف ایجاد می شود که نمی توانند با هم حرف بزنند. وقتی زن و شوهر بتوانند با هم حرف بزنند می توانند به تفاهم برسند.

 

·      چون خود ما هیچ موقع ایده ال طرف مقابل نیستیم پس انتظار ایده ال بودن طرف مقابل هم خلاف واقعیت است، و نباید با سخت گیری های بی مورد ازدواج را عقب انداخت، که تجربه ثابت کرده که این عقب انداختن های پی در پی باعث زدگی از ازدواج و یا در نهایت جابجایی ارزش ها می شود . طوری که طرف، دیگر به اصلی ترین و مهم ترین لزومیات هم دیگر اهمیت نمی دهد و تن به ازدواج با هر کسی را می دهد و ممکن است از مهمترین خواسته های خود که از همسر آینده اش انتظار داشته هم بگذرد.

 

·      سن ازدواج در سال 1354 حدود 25 سالگی بود، در حالی که پس از چند دهه (بجز سال 1365) و در سال های اخیر برای پسران 28 و برای دختران به 24 سال رسیده است. و این اعداد و ارقام از بالا بودن سن ازدواج خبر می دهد.

 

·       شهید مطهری : در میان غرایز شهوانی انسان، هر غریزه ای که اشباع شود ، اشباع آن تاثیری در معنویت انسان ندارد جز غریزه ی جنسی. لذا ازدواج از نظر اسلام سنت و مستحب تعبیر شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی