هم افزایی دوستانه

ما در این وبلاگ برآنیم تا پیرامون مسائل مهم اجتماعی، سیاسی، اعتقادی و ... به بحث و گفتگو بپردازیم، باشد که ان شاء الله مورد قبول و عنایت حضرت ولی عصر (ارواحنا له الفداء) قرار گیرد.

هم افزایی دوستانه

ما در این وبلاگ برآنیم تا پیرامون مسائل مهم اجتماعی، سیاسی، اعتقادی و ... به بحث و گفتگو بپردازیم، باشد که ان شاء الله مورد قبول و عنایت حضرت ولی عصر (ارواحنا له الفداء) قرار گیرد.

هم افزایی دوستانه

برای سلامتی و فرج آقا و مولامون ،
حضرت مهدی موعود (عج)
14صلوات :
اللهم صل علی محمد و ال محمد
و عجل فرجهم

منتظرتان هستیم:
davidhamidi.iranji@gmail.com

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه


در سال 1981 ،رییس جمهور فرانسه از مصر تقاضا کرد جسد مومیایی شده فرعون را برای برخی آزمایش ها به فرانسه منتقل کند هنگامی که هواپیمای حامل جسد فرعون وارد فرانسه شد.جسد فرعون به مکانی با شرایط خاص  منتقل شد تا بزرگ ترین دانشمندان باستان شناس فرانسه ، آزمایش های خود را روی این جسد وکشف اسرار متعلق به آن ،شروع کنند!

        

رییس گروه تحقیق و ترمیم جسد ، یکی از بزرگ ترین دانشمندان مسیحی فرانسه(موریس بوکای) بر خلاف سایرین که قصد ترمیم جسد را داشتند ،می خواست راز و چگونگی مرگ فرعون را کشف کند.بعد از ساعت ها بررسی دریافتند او در دریا غرق شده و پس از خارج کردن جسد او از دریا برای حفظ جسد ، آن را مومیایی کردند ، اما چیزی که باعث تعجب پروفسور شده بود ، این مسئله بود که چگونه این جسد سالم تر از سایر اجساد فرعون های مومیایی شده است ، در حالی که این جسد از دریا بیرون آمده و باید نابود می شد!

پروفسور موریس بوکای در حال آماده کردن گزارش نهایی در مورد کشف جدید (سالم بودن جسد فرعون)بود که یکی از دانشمندان به او گفت: نتیجه تحقیق، نظر مسلمانان را تأیید می کند! ولی موریس بوکای به شدت این موضوع را رد کرد و آن را بعید دانست . او گفت ما بعد از سال ها تحقیق با بهترین ابزار به سختی فهمیدیم فرعون در دریا غرق شد . اسلام چه طوری توانسته این موضوع را 1400 سال قبل فهمیده باشد ، در حالی که اصلا ً آن ها به جسد فرعون دسترسی نداشتند .

در جواب او یکی از حاضران گفت که قرآن از غرق شدن فرعون و سالم ماندن جسد او بعد از مرگ خبر داده است . حیرت و تعجب پروفسور دو برابر شد و از خودش سؤال کرد ، چه طور چنین چیزی ممکن است ؟ این مومیایی در سال 1898 و تقریبا  دویست سال قبل کشف شده ، در حالی که قرآن ، 1400 سال پیش نازل شده است ؟

موریس بوکای ، به سخن دوستش فکر می کرد که چگونه قرآن در مورد نجات جسد بعد از غرق شدن ، سخن گفته ، در حالی که کتاب مقدس آن ها از غرق شدن فرعون ، هنگام دنبال کردن موسی سخن می گوید ، اما از نجات جسد هیچ سخنی به میان نمی آورد . او با خود گفت : آیا امکان دارد این مومیایی همان فرعونی باشد که موسی را دنبال می کرد ؟ آیا ممکن است محمد (ص) هزار سال قبل از این قضیه خبر داشته باشد ؟

او وقتی موضوع را نزد عالمی مسلمان مطرح کرد ، این آیه را برایش خواندند : « امروز فقط بدن تو را نجات می دهیم تا برای افراد پس از خودت درسی باشد . هر چند خیلی از مردم از آیات ما غافل اند » . ( یونس : 92 )



این آیه او را تحت تأثیر قرار داد و با صدای بلند فریاد زد :من به اسلام و به این قرآن ایمان آوردم .



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی